werkwijze

Onze vrijblijvende en kosteloze intake

Tijdens de vrijblijvende en kosteloze intake loop ik met u alle vertrekken door en neem foto’s van elke ruimte.  We inventariseren wat mogelijk onderbelichte pluspunten zijn van de woning, maar ook wat de verbeterpunten zijn. Dit duurt doorgaans niet langer dan 30 min. Tijdens dit gesprek is er natuurlijk alle ruimte om vragen te stellen, ik zal deze graag en uitgebreid beantwoorden.

Er zal een inventarisatie gemaakt worden van wat er door mij gedaan zal worden in de woning en wat u eventueel zelf wil uitvoeren.

Ook het aanschaffen van de eventuele benodigde accessoires wordt door mij verzorgd, indien aanwezig kunnen we gebruik maken van in de woning zijnde accessoires. Zo kan restyling binnen uw budget uitgevoerd worden.
Hierbij is er de keus uit een budget-, een standaard- , een complete en een ‘op maat restyling’ (zie tarieven)

Op basis van deze inventarisatie en aan de hand van de gemaakte foto’s, wordt doorgaans binnen tien dagen een offerte opgesteld.
Hierin wordt helder omschreven welke werkzaamheden ik zal verrichten en hoeveel uren ik daarvoor nodig denk te hebben, maar ook wat u eventueel zelf wilt aanpakken.

Wat er mogelijk uitbesteed zou kunnen worden aan aannemer/schilder,
het wel of niet benodigde accessoirepakket, de fotoreportage en de lijst met tips. Alles van relevantie zult u op deze offerte terug kunnen vinden

Na dit vrijblijvende en kosteloze intake-gesprek heeft u dus direct een concreet beeld van de mogelijkheden en kosten.
Bent u zo tevreden met de offerte dat u besluit de werkzaamheden door mij te laten uitvoeren,  wordt er een datum afgesproken voor de uitvoering.

Doorgaans kom ik voor de restyling een voorbereidend bezoek brengen om heel concreet aan te geven wat er aan-/ ingepakt moet zijn of wat er nog aan accessoires nodig is, zodat op de dag van de restyling zelf ik direct aan de slag kan met stylen.
Dan kan ik op korte termijn voor u aan de slag om de woning binnen (gemiddeld) twee dagen verkoopklaar te maken en ervoor te zorgen dat de woningpresentatie veel kijkers zal trekken.

Tijdens onze restyling

De verbeterpunten zullen dan voor het daadwerkelijke stylen en het in de woning toepassen van de accessoires aangepakt moeten zijn, u heeft de keus dit zelf te (laten) doen maar natuurlijk kan ik dit ook voor u doen. Mocht er een klus liggen op het gebied van een aannemer en/of schilder, kan ik hier ook in meedenken of een offerte voor u opvragen.

Zoals aangegeven, dienen de verbeterpunten eerst te worden aangepakt,  zijn kleine gebreken gemaakt, overtollige huisraad opgeruimd en is alles schoon. Dan kan ik direct aan de slag met het verplaatsen en/of vervangen van accessoires en meubilair en worden uiteindelijk de puntjes op de i gezet. Ook de eventuele buitenruimte en entree worden hier in meegenomen voor een optimaal resultaat.

Mocht u hiervoor vooraf niet in de gelegenheid geweest zijn, loopt de styling zoals de ervaring ons heeft geleerd veel vertraging op en zal de extra tijd in rekening worden gebracht. Dit, omdat mij dit vaak onvoorzien zo’n twee of drie uur extra aan tijd kost.

Meubelopslag

Ervaring leert stylisten dat wanneer een woning verkoopklaar wordt gemaakt, veel overbodige spullen worden ingepakt. Voorheen werd dit vaak op zolder of in de garage geplaatst.
Het is echter voor het verkoopproces erg belangrijk dat alle vertrekken in een te koop staande woning optimaal worden gepresenteerd. Daarom raden wij u aan uw spullen tijdelijk op te slaan bij  bijvoorbeeld familie, buren of vrienden. Daarnaast zijn er gelukkig ook professionele opslagbedrijven zoals Inbox Storage en City Box, waardoor de overbodige spullen tijdelijk opgeslagen kunnen worden.

Tijdens de uitvoering zal ik daarom met u overleggen wat u met eventuele ‘overtollige’ spullen wilt doen. Hierbij valt te denken aan opbergen in een opslag, naar een kringloopwinkel brengen, afvoeren naar het grofvuil, schenken aan een goed doel, etc.U kunt uw overtollige huisraad desgewenst ook aan mij meegeven, dan zorg ik voor het hergebruik hiervan.

Tevens maak ik van de gerestylde woning  20 foto’s voor eventuele presentatie op internet of de woningbrochure, deze krijgt u per mail of desgewenst op usb-stick aangeleverd. Evenals de lijst met tips voor bezichtigingen.

De eventueel aangeschafte artikelen blijven natuurlijk in uw bezit, zodat u ze (ook tijdens bezichtigingen) kunt blijven gebruiken. Mocht u geen accessoires hebben of willen aanschaffen, kunt u tegen een kleine vergoeding gebruik maken van onze accessoires tbv de styling en de foto’s. Deze gaan natuurlijk direct na het maken van de fotoreportage weer met mij mee.
Ik adviseer de woning voor elke bezichtiging klaar te maken, zoals dit tijdens de verkoopstyling door de styliste is gedaan voor het beste effect. Mocht u hier geen tijd voor hebben of het prettiger vinden dat ik dit doe, behoort dit ook tot de mogelijkheden.

Bovenstaande werkwijze wordt, in tegenstelling tot een schriftelijk adviesrapport, ook wel de Hands-on aanpak genoemd.
Dus geen dik pak papier vol adviezen waar u zelf mee aan de slag moet, maar iemand die direct, enthousiast en vakkundig in de woning aan het werk gaat!
En binnen (gemiddeld)  twee dagen is de woning verkoopklaar en heeft u een prachtig resultaat om op internet te plaatsen en zo die ene koper te verleiden tot het nemen van een kijkje in uw woning!

KORTOM:
Ik steek dus op zijn Rotterdams gezegd; de handen uit de mouwen!
House of KIKI– opgeleid en gecertificeerd, dit waarborgt kwaliteit.
House of KIKI is mede bekend door medewerking aan het programma ‘Uitstel van Executie’.